Een werkdag van Mario: “Het liefst los ik zeer lastige storingen op”
Onze toegevoegde waarde hier bij Genpower zit in onze service. We proberen altijd net dat stapje extra te zetten dat u niet van anderen gewend bent. Dit lukt ons niet zonder onze fantastische medewerkers, die precies weten wat onze klanten nodig hebben. Daarom zetten we ze een-voor-een in het zonnetje. Dit keer is Mario aan de beurt.
Mario is elektromonteur en werkt al ruim 12 jaar bij Genpower. Hij verricht onderhoudsbeurten, werkt mee aan de bouw van nieuwe aggregaten en batterijpacks, maar het liefst lost hij problemen op bij klanten.
Complexe storingen
Mario: “Soms werkt een aggregaat niet en moet ik op pad om dit op te lossen. Meestal zijn eigen storingen zo gevonden, maar het gebeurt ook regelmatig dat de storing door iets anders veroorzaakt wordt. Als ik dan eenmaal de oorzaak heb gevonden, dan kan ik echt trots zijn.”
“Ik ben ook verantwoordelijk voor het onderhoud en het revisiewerk van loadbanks. Zowel van onze eigen vloot of die van klanten. Het is belangrijk om met regelmaat een test te doen, want door vervuiling kan risico ontstaan op schade, brand en ongewenste stilstand. Door het noodstroomsysteem op maximaal vermogen te testen komen de zwakke plekken aan het licht.
Back up bij evenementen
De aggregaten van Genpower zijn veel te vinden bij evenementen. Mario stelt ze vaak in bedrijf. “Je moet er niet aan denken dat het geluid of het licht uitvalt, daarom schakelen wij vaak meerdere aggregaten aan elkaar, zodat we er altijd zeker van zijn dat één aggregaat de volledige stroomlevering kan doen.”
De belangen bij evenementen zijn vaak groot. Daarom wordt Mario ook regelmatig gevraagd om als back-up te dienen. “Ook help ik altijd andere leveranciers met elektroproblemen. Dat vind ik echt leuk om te doen. Ik ben er dan toch.”
Duurzame energie
“De laatste jaren heeft Genpower de verhuurvloot flink verduurzaamd. We hebben nu veel batterijpacks, biogasaggregaten en zelfs waterstofaggregaten. Ik vind dit hele mooie ontwikkelingen, want je ziet dat klanten erom vragen, maar eerlijk gezegd blijf ik wel fan van diesel😉”.
Energie van blije klanten
Energie krijgt Mario van blije en tevreden klanten. “Dan weet ik dat ik mijn werk goed heb gedaan. Maar ik krijg ook energie van de afwisseling van mijn werk. In de toekomst wil ik nog meer papieren halen zodat mijn taken nog verder uitgebreid kunnen worden.”